Gamex / Comic-Con: Day Two.


Jag peppade mig själv rätt rejält inför dag två av Gamex / Comic-Con. Fler spel skulle spelas, nu skulle det bli mycket nya intryck.
Men blev det så?
Nja, det var bättre än på fredagen men det blev inte så mycket mer.

När jag kom till Friends Arena, visste jag direkt vart jag skulle. Star Wars: Battlefront hade den största kön på fredagen så jag tänkte att då var den största sannolikheten att jag skulle hinna spela det. Jag hade tur. Det fanns en plats kvar och jag tog den.
Slaget vid Hoth ifrån The Empire Strikes Back var det område som vi fick spela på och vi delades upp i två lag. Rebellerna mot Imperiet. Jag var med i Imperiet. Det kändes så jävla coolt att vara med den mörka sidan – även om jag förlorade slaget. Star Wars: Battlefront var riktigt mäktigt och jag ser fram emot att få spela det kompletta spelet.

Jag fick tipset om att Mighty No.9 skulle finnas på mässan i år och det var definitivt ett spel som jag bara måste testa. Spelmekamiken och tempot är definitivt ifrån dess ”spirituella föregångare” Mega Man och det var gott om nostalgiskt action. Det var lite laggigt dock och kontrollen var inte 100% slipad men jag tyckte att Mighty No.9 var kul.

Tales Of Zestiria var nästa spel jag testade men det var väldigt lite eftersom jag kände mig trängd av den enorma folkmässan. RPG’S ska spelas i lugn och ro. Dock fick jag ett vackert intryck av spelet och jag hoppas att få spela det igen.

Det blev ett återbesök hos Dark Souls III, men den här gången frågade jag Namco Bandai om vad som var nytt i jämförelse med föregångaren. De beskrev det som en kombination av de två första spelen när det gällde den grymma svårighetsgraden och hur slitna vapnen blir efter hårda strider. En ny Estus Flask finns och man kunde ladda upp nya attacker beroende på vilken typ av sköld man har. Riktigt fascinerande. Sen kändes Dark Souls III lika tempofyllt som Bloodborne. Det bådar gott.

Sista spelet jag hann att spela var ett indiespel som hette Adventures On Clover Island, och det var ett riktigt trevligt plattform/actionspel i stil med Jak & Dexter och faktiskt lite om Bionic Commando när man fick svinga sig över stup med hjälp av en grapple hook. Det var riktigt kul att spela och det känns skönt med ett fint spel som det faktiskt är. Bra jobbat, Right Nice Games.

Sen blev det för mycket folk att det inte gick att spela mer. Jag hälsade på fler härliga gamers på plats och på eftermiddagen fikade jag med Anna ifrån RPGaiden och hennes vänner. Det var ett väldigt fint avslut på den dagen. Anna och hennes vänner är riktigt vänliga och det var skönt med miljöombyte.

Så, det blev några spel till på lördagen även om det inte blev så många. Jag avslutar detta inlägg med några bilder från mässan ifrån lördagen.

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

Ps: Den sista bilden köpte jag av en kvinnlig konstnär som heter Matilda Gauffin. Jag gillar den för att prinsessan Peach ser så badass ut och verkar vara den dominanta och att Bowser är typ hennes husdjur. Riktigt snygg.

Kommentera

