Mycket spel att se fram emot, mycket spel att spelas igenom. (plus omröstning)


Det har gått några dagar i november men tiden för spelare/gamers därute börjar att skina starkt. Det skiner så starkt att man behöver sätta på sig ultrastarka skyddsglasögon. Hur kommer det sig? Jo, för november 2015 är synonymt med starka spelsläpp.

Vad sägs om dessa titlar?

  • Fallout 4
  • Rise Of The Tomb Raider (just nu tidsexklusivt till Xbox One)
  • Call Of Duty: Black Ops III
  • Star Wars: Battlefront

Snacka om blytunga titlar. De flesta är efterlängtade uppföljare. Alla spelserier har sina fans – en del har fans som tycker om andra spelserier – och den enorma hype för dessa fyra spel är så hög att det krävs en nobelprisvinnare för att räkna ut ekvationen i den mängd kubik som hypen fyller.

Nu lät det som ren rappakalja men vad jag menar – det här är riktigt stort.

Det mest efterlängtade spelet i år för många är det blytunga Fallout 4. Kommer ut idag, den 10:e november, till PS4, Xbox One och PC.

Det mest efterlängtade spelet i år för många är det blytunga Fallout 4. Kommer ut idag, den 10:e november, till PS4, Xbox One och PC.

Fallout 4 kommer redan den 10:e november (idag när jag skrev detta) och många butiker kommer att ha nattöppet vid dess release. Det här kallar jag marknadsföring, fanbase och effektivitet. Jag har inte spelat någon av Fallout-spelen så jag kan inte relatera till spelserien. Men trailern till Fallout 4 ser verkligen fantastiskt ut och jag tycker att det är roligt för de fans som längtat efter detta hett efterlängtade spel. Plus: det är riktigt bra att man kan välja mellan en manlig och en kvinnlig protagonist.

Fallout 4 är förhandstippat att vara ett av årets bästa spel och recensionerna ser riktigt lovande ut. Sen kan man ju alltid kolla in roliga förhandstittar som hos till exempel Conan O’Brien. Den mannen är fan inte klok.

Min gissning är att många kommer att ”sjukskriva sig” i och med Fallout 4. Kommer jag att sjukskriva mig? Nej – för jag har inte skaffat Fallout 4 och för det andra ska jag inte sjukskriva mig heller.

Call Of Duty: Black Ops III är ett spel som jag inte bryr mig ett dugg om, men jag har kikat på gameplay och jag måste säga att Call Of Duty har utvecklats rejält sedan de klassiska andra världskrigsspelen. Zombieläget ser kul ut och jag gillar att de har Jeff Goldblum med som en av karaktärernas röster.

Mer och mer filmstjärnor dyker upp i tv-spelens värld.

Det är fantastiskt.

En FPS-shooter är en härlig feelgood-spelstund fast jag är ärligt talat riktigt dålig på det. Oavsett om jag tar det försiktigt eller kör en Rambo-taktik genom att kuta och skjuta som bara fan – så kommer det alltid någon som skjuter ihjäl mig bakifrån eller snipar mig. Typ.
Arrgh.

Trots detta, så är jag väldigt sugen och taggad på Star Wars: Battlefront. Särskilt efter när jag spelade det på Comic-Con. Det finns så många planeter i Star Wars galax att utforska och en hel del slag att bekämpa. Det blir många speltimmar lagom till Star Wars Episode VII: The Force Awakens.
Om jag har bokat Star Wars: Battlefront? Det kan du ge dig på. Detta kan bli det Star Wars-spel jag har längtat efter i minst tio års tid. Eller någonsin.

Star Wars: Battlefront kommer ut till PS4, Xbox One och PC, den 19:e november.

nbm

Slaget på Hoth under Comic-Con gav mersmak. Star Wars: Battlefront är nästa storspel jag ska ta mig an och kommer nog att hålla mig sysselsatt lagom till julen. Kanske till och med längre?

Ett spel som jag har längtat efter är uppföljaren till fantastiska Tomb Raider. Jag testade gameplay för Rise Of The Tomb Raider på Comic-Con och blev grymt imponerad av det lilla. Spelet verkade flyta på och visst ser det snyggt ut. Ju mer gameplay och trailers jag ser, desto mer längtar jag efter att skaffa Rise Of The Tomb Raider. Men jag tänker inte köpa en Xbox One bara för att spelet kommer ut endast till den konsolen innan det kommer ut till PS4 ett år senare. Så gärna vill jag inte. Tidsexklusivitet suger. Så därför väntar jag. Om jag nu inte skulle vinna en Xbox One i någon tävling framöver, men jag vinner ju aldrig i tävlingar – haha.

Annars verkar november vara en blytung månad med många av årets mest efterlängtade titlar. Spelåret 2015 i överhuvudtaget har varit bra. Jag har hunnit spela storspel som Bloodborne, Super Mario Maker, Until Dawn och underskattade Rocket League.

Ändå har jag missat några spel. Hade jag varit spelrecensent tror jag att jag hade kunnat spela mer. Men samtidigt så skulle jag få en sorts tidspress på mig och jag tror inte att jag skulle hinna med det om jag skrev för en känd spelsida. Om det inte är en anställning förstås. Då hade jag tagit det på allvar. Visserligen hade jag tagit en uppgift på allvar vilket som, men tidsbristen pga jobb och familj är anledningarna till jag inte skriver för en känd spelsida. Därför recenserar jag spel, musik och film i min egen takt.

Dock undrar jag hur framtiden ser ut. Vad kommer jag till exempel att vilja spela efter Star Wars: Battlefront? Jag är sugen på Fallout 4 till exempel men jag har missat så otroligt många spel de närmaste två, tre åren. Därför har jag gjort en enkät där ni får gärna rösta på vad jag ska spela härnäst. Gamla titlar som Super Mario 3D World och Bayonetta 2 är också med för dessa två Wii U-titlar vill jag gärna testa innan de försvinner. Dessutom kommer ju DLC-paketet Bloodborne: The Old Hunters. Herreminjävlar. Hur ska man ha tid för allt? Och pengar.

Kommentera

