När en dröm går i uppfyllelse.


game-writing-man

Jag har nått ett viktigt mål i livet, något som jag har sett fram emot väldigt länge. Ni som följer min blogg kommer kanske ihåg att jag skrivit att jag inte är en äkta spelskribent vid flera tillfällen. Men jag har haft en liten dröm att få skriva och recensera spel för en hemsida, och vet ni vad?

Nu har jag fått den möjligheten.

För några veckor sedan kontaktade PSbloggen mig och frågade om jag ville skriva för dom, och jag tog den möjligheten. Jag hade faktiskt sökt till en annan sida först, men jag fick inte svar ifrån dom så jag hade tur som fick förfrågan från Psbloggen. Det blev ett stort steg från mig, som har kämpat länge för att nå till den punkt där jag är idag.

Jag är otroligt glad som har fått den chansen, för nu har min dröm gått i uppfyllelse. Psbloggen skriver endast om Playstation-relaterade saker och recenserar spel som kommit till Playstation 4 eller Playstation Vita. Detta innebär att de recensionsexemplar som jag ska recensera kommer att dyka upp endast på PSbloggen, men jag kommer absolut att lägga upp länkarna här på min blogg. Dessutom kommer jag att fortsätta skriva om filmer, tv-spel och musik här som vanligt. Jag menar, jag måste ju skriva om Nintendo här, eller hur?

Jag har redan lärt mig väldigt mycket och jag uppskattar all hjälp jag får ifrån mina kollegor på sidan. Alla tips och råd jag får ifrån dom kommer jag att ta med i framtida texter.

Så här långt har jag hunnit skriva fem texter varav två är recensioner, och fler texter kommer det att bli framöver. Längst ner länkar jag till mina texter ifrån PSbloggen ifall ni vill läsa dom.

Så – jag är numera en äkta spelskribent och jag är så himla lycklig.

Kommentera

