Jerrys Mega Man-vecka: Bästa Robot Masters.


Idag är det den sista dagen i min vecka med den lille, men också store, Mega Man. Jag har i fyra dagar listat olika listor från hans episka spel från 8-bitseran men jag har faktiskt sparat det allra bästa till sist. Mega Man hade inte kommit någonstans utan Dr. Wily och hans ondskefulla Robot Masters, ledarna på de olika banorna som den blå bombaren måste kämpa mot. Den här listan har varit den allra svåraste att göra för att det finns så många att välja mellan., men jag har jämfört varje boss noggrant och till slut fick jag ihop mina åtta favoriter.

Utan inbördes ordning har jag listat mina åtta bästa Robot Masters från Mega Man 1-6, 9 och 10!

best-robot-masters

Bubble Man (Mega Man II) – Listan är utan inbördes ordning, men Bubble Man är min favoritspelkaraktär någonsin. Titta på honom. Han är helt jävla häftig och den attityden är stenhård.

Needle Man (Mega Man III) – Needle Man är en stor rackare och kan hoppa riktigt långt i det enorma rummet han vaktar. Hans taggiga hatt(?) kan förlängas och punktera Mega Man fortare än en ballong.

Guts Man (Mega Man) – Jorden skakar när den tunge Guts Man stampar i marken. Muskelknutten slänger iväg flera ton tunga stenbumlingar som om de vore marshmallows och de är svåra att undvika, så se till att Mega Man har gott om energi innan han kliver in i Guts Mans rum.

Elec Man (Mega Man) – Hans namn är ballt. Men det är kombinationen av hans snabbhet och de förödande elektriska vågorna som gör Elec Man minnesvärd.

Quick Man (Mega Man II) – På tal om hög fart, så är det ingen som är lika snabb som Quick Man. Hans bumerang i pannan ger honom en tuff attityd.

Gemini Man (Mega Man III) – Hans rustning skiner som kristall. Först fördubblar han sig själv och bombarderar Mega Man med kvicka skott, och sen använder han av sin starka Gemini Laser som studsar omkring.

Cut Man (Mega Man) – Han är den argaste bossen i hela Mega Mans historia. Cut Man är den första bossen jag mött och det är lätt att komma ihåg när han viftar på armarna innan han slänger iväg sina skalpellvassa saxar mot en.

Snake Man (Mega Man III) – Snake Man har en otrolig spänst i benen eftersom han kan hoppa högt. De sökande ormrobotarna han skjuter är kvicka rackare och kan klättra på väggarna, men frågan är inte om det är hans knäppa klädstil som gör honom lätt att älska?

Håller ni med? Vilka är era favoriter bland Robot Masters?

Nu vill jag passa på att tacka er alla som har följt min Mega Man-vecka och för det vill jag önska er en trevlig helg!

Måndag: Bästa musiken.

Tisdag: Bästa banorna.

Onsdag: Minnesvärda fiender.

Torsdag: Bästa vapnen.

Fredag: Bästa Robot Masters.

Kommentera

