Dags att dra till Stockholm igen!


image

Hej på er!
Jag sitter på tåget från Karlstad och åker till Stockholm just nu. Det har gått drygt ett år sedan jag besökte den ljuvliga huvudstaden senast, och jag har längtat efter det väldigt mycket.

Huvudsyftet med resan är Comic-Con, som i år återvänder till Kista och det välkomnar jag eftersom jag hittar dit lättare än Friends Arena i Solna. Om jag har riktigt tur kan jag provspela Playstation VR på plats, men jag räknar med långa köer. Att stå i flera timmar i kö för att testa VR gör jag inte om igen, som jag gjorde med Oculus Rift för några år sedan.

Det kommer att finnas skådespelare från Harry Potter och American Horror Story på plats, och självklart en stor samling med cosplay-artister som jag är entusiastisk för.

Jag tänker definitivt besöka mässan på fredag, och troligtvis på lördagen också. Det beror på om jag hinner med att spela något.

Det allra roligaste med mässan är att få kunna träffa härliga människor, vilket jag hoppas på i år också.

Men varför åker jag till Stockholm redan idag, onsdag?
Jag vill göra mer än att gå på mässa. Till exempel vill jag besöka Mall Of Scandinavia, som var nästan färdigbyggd förra året. Där ska jag besöka IMAX-biografen och se Doctor Strange. Ett självklart måste att få upptäcka om varför IMAX är så populärt.

Om jag hinner, ska jag kika in Stockholms Spelmuseum för att se lite nostalgiska ögonblick med klassisk spelkultur.

Men det viktigaste är att få komma fram till Stockholm och njuta av de saker som staden vill visa, och njuta av en god bit mat.
Jag längtar.

Självklart kommer jag att skriva inlägg om Comic-Con på bloggen framöver, håll gärna utkik!

Kommentera

