Teckning (Polychromos): Super Mario 3D World-hjältarna.


Det händer då och då att jag får pyssla lite med detaljer och med flera personligheter. Ta Tales Of Xillia-hjältarna som ett exempel. Det var så mycket detaljer i den bilden. Men jag älskar detaljer.
Den här gången är det dags för andra, men mer bekanta hjältar. Det är den kända kvartetten hjältar från Super Mario 3D World.

20140210-141557.jpg

Jag har än en gång använt Polychromospennor. Men nu har jag testat att teckna på ett papper jag inte testat förut, nämligen Canson-papper i A3-storlek.
Varje gång jag tecknat något så drar jag lärdom från den föregående teckningen. I denna bild fick jag sätta mina skuggningar, färgnivåer och tålamod på prov. Jag fick verkligen ta tag i stort sett varje del av varje karaktär för att ge honom/henne liv.
Först började jag med Peach. Hennes hår och klänning fick riktig djup tack vare mitt tålamod. Marios blå hängselbyxor var väldigt svåra att få till färgnivåerna. Det fick jag lära mig när jag tecknade Liara från Mass Effect för några år sen. Luigi blev den luriga eftersom jag ville inte att teckningen skulle ta slut på plats. Hans huvudform är annorlunda än Marios. Toad gick rätt fort att få till men hur skulle jag få till fartlinjerna? Jo, med linjal och försiktiga drag. Molnet blev sisådär, jag får träna mer på moln.

Jag kunde äntligen använda mig av vit färg för att få till skinande effekter. Just Canson är skitbra att rita på. Det är lättsuddat och rätt kraftigt.

Jag gav mig själv ett stort ”yes!” När jag blev klar runt tolvslaget inatt. Jag delade med mig utvecklingen på Instagram och fick riktig god respons! Jag är väldigt stolt över den här teckningen. Verkligen. Det är en av mina personliga favoriter. Hoppas du gillar den!

Lämna en kommentar